Wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnego świata Zespół Szkolno-Przedszkolny w Brzezinach oraz Zespół Szkolno-Przedszkolny w Cisiu połączyły siły, by dzięki udziałowi
w projekcie Unikatowy Kod Uczenia się odkryć tajniki uczenia się młodzieży szkolnej.
Ideą projektu jest zwiększenie sukcesu edukacyjnego naszych uczniów dzięki zdiagnozowaniu, ich stylu uczenia się.
Pierwszym krokiem w kierunku diagnozy mocnych i słabych stron w procesie przyswajania wiedzy przez młodzież było wykonanie badań z wykorzystaniem narzędzi Analizy Sposobu Uczenia się (LSA). Dzięki nim każdy otrzymał spersonalizowany raport z dokładnym opisem indywidualnych predyspozycji i preferencji uczenia się, ze szczegółowym wyjaśnieniem wszystkich poszczególnych elementów oraz wskazówkami, jak najlepiej wykorzystać osobiste mocne strony uczenia się. Na bazie diagnozy powstał również raport grupowy klasy, który pokazał nauczycielom, w jaki sposób uczniowie danego oddziału mogą się uczyć i jak dostosować metody i formy pracy do określonych preferencji zespołu klasowego.
W ramach projektu odbyło się kilka szkoleń kadry pedagogicznej z zewnętrznymi trenerami z Placówki Doskonalenia Nauczycieli Impuls oraz badanie dla nauczycieli pod kątem stylów nauczania. Analiza raportów, zarówno uczniowskich jak i nauczycieli, oraz spojrzenie
w szerszej perspektywie na czynniki mające wpływ na to, jak przyswajamy trudne treści to również ważny krok, aby podjąć refleksję, co moglibyśmy zmienić w przestrzeni szkolnej, by uczynić ją bardziej przyjazną do nauki.
Na bazie zdobytych doświadczeń będziemy mogli ukierunkować się na rozwój kompetencji uczenia się ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności osobistych oraz społecznych i tym samym dać szansę młodzieży na odniesienie sukcesu na tym polu.